rabun bukan buta. buta bukan rabun

9:11 PM

Assalamualaikum dan selamat sejahtera saudara saudari.

haaiii. how your day? hebat? cool. whatever that happened yesterday or the day before that. remember. today is always better than yesterday.

jadi topik kita pada hari yang indah ini. seperti di atas. Rabun bukan buta. Saya ulang sekali lagi yaaa. RABUN BUKAN BUTA. got it? segmen ini menjelaskan betapa tidak butanya seorang yang rabun itu.
Situasi:
Pabila safura membuka cermin matanya dgn penuh macho serta berhemah.
" kau nampak ke?" (si polan)
"nampak ah" (si specky)
"ni nombor berapa?" sambil buat tanda nombor dua dijari

'' nombor 2"
"eh nampak!"
"memangla nampaaaakk"

Hahhh bila org tanya macam tu kan. dalam hatiku mengatakan. "aku rabun jauh je aku tak buta "

Hahahaha. kelakar la setiap kali aku bukak cemate mesti org tanya benda yang sama. every single time. since aku start pakai masa darjah satu lagi.
cehceh. since darjah satu. ehem. biasalah perabun tegar :P

tapi sekarang fikiran dah membesar dan bibir semakin tebal. aku memberanikan diri bila org tanya macam tu. aku jawab.
"ei aku rabun je aku tak buta ok aku nampak. haa tu nombor 2."

lainlah kalau orang tanya tulisan jauh tu memang aku tak nampak la kan. ni pegi tanya apa nombor dgn jari kau yang berbentuk solid yang teguh lagi tegap tu. ye dak?

aku memang surely 99.999% sure semua perabun macam aku ni pernah mengalaminya kan kan? haaaa.

okay sekian saja luahan hati aku yg telah terpendam selama lebih kurang 8 tahun aku berkaca mata. XP

p/s: tak semua nerd pakai spec and tak smua yang pakai spec nerd.



okaybabai.

You Might Also Like

0 White pearl(s)

Followers

Like us on Facebook