Bila ada pelanduk berupa rupa..

9:04 PM

ASSALAMUALAIKUM
apa khabar ? gua nak cerita2 ni .harini ada peristiwa yg paling mengejutkan. menakutkan (sikitla) dan mengharukan at the same time !

peristiwa ini baru saja berlaku di sekolah tadi.
okay mula mula, aku dengan syera jane tengah jalan dekat depan dataran nak carik cikgu untuk berlatih untuk pertandingan satu ni. lepas tu kann dengan secara tetibanya !


jengjengjengjeng...


ada sorang akak ni panggil aku. akak tu form 5. muka dia sangat aku kenal sebab aku ditugaskan untuk menjaga kelas kakak tu and aku pernah masa spotcheck, suruh dia beli scarf. dia tak pakai scarf. heheh. okay move on

dia tahan aku. aku ingatkan dia nk cakap pasal scarf tu ke ape. sekali dia tanya kawan dia.
akak A : sama kan?
akak B : mana samaa. kau ni betul ke tak?

aku pula hanya mampu buat peace nk menunjukkan lagi kesamaan aku dengan orang yg mereka sedang perkatakn. yang aku sendiri tak tahu.

lepastu akak tu cakap lagi.
"dik ce bukak spect "
aku pun bukalah dengan penuh sopan dn santunnya. selagi akak tu tak mengancam keselamatan aku. (poyo)



lepas aku bukak tu. akak A ni cakap. "samalaa"dengan pnuh harapan.
lepastu tau dia cakap apa?

"akak nk peluk boleh? " tanpa menunggu jawapan daripada aku dia terus memeluk aku dengan erat sekali. lama. buat seketika. dia asyik mengulangi perkara yg sama.
" muka dia samaa " air mata keluar dari kelopak matanya.

dia memeluk aku sekali lagi. dengan lebih erattttt. aku menepuk belakangnya suruh dia bertenang.
lepas beberapa lama dia melepaskan pelukannya.

aku meminta diri untuk ke tempat lain." lain kali jangan pakai cermin mata eh" pesan akak tu sambil mengesat ngesat air matanya.

aku pun turut sekali mengalirkan air mata. aku tak pasti siapa yang sama denganku itu. aku tak pasti adakah ia baru sahaja berlaku. sangat mengejutkan.

ini kali pertama aku mengalami kejadian seperti itu. ya. sangat mengejutkn kerana ia berlaku secara tiba tiba. sangat menakutkan kerana aku takut. (eh macam tak masuk) ehh. sebab aku sendri tak tau siapa yg dia sedang perkatakan. sangat mengharukan. sebab akak tu nangis. aku pun nangis sekali. huuu

by NSZ


before ni pernah la orang cakap muka aku macam ni. macam tu takdelah sampai macam apa yg aku baru cerita ni.

fuhhh. kesimpulannya. jadilah pelanduk. sesungguhnya anda akan dihargai. okay done. kalau sempat nanti gua cerita lagi.

say hye. good bye ;P
posted from Bloggeroid

You Might Also Like

0 White pearl(s)

Followers

Like us on Facebook